Úszás

“Dávid, te egy nagyon ügyes szakember leszel! Most még vannak hibáid, látszik, hogy új a közeg, meg kell tanulnod benne mozogni, illetve a szakma csínját-bínját is el kell sajátítanod. DE! Egy nagyon őszinte, szerethető ember vagy, aki odáig van a gyerekekért, és így a gyerekek is odáig vannak érted. Ez pedig adottság, ami zsigerből jön, és kevésbé tanulható. Szóval nagy karrier áll előtted, csak okosan lépkedned kell az utadon.”
Budapest, 2014

A fenti sorokat egy elég neves úszóedző intézte hozzám, miután az első saját órám nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna (a 12 gyerek 15 felé volt fellelhető a medencetérben az óra kezdete után 20 perccel, és nem sok híja volt, hogy lebontsák a létesítményt). smile

Ezen bölcsessség azonban eléggé megragadt a fejemben, és tudtam, hogy minden szava igaz. Ennek fényében azt is tudtam, hogy tovább szeretnék menni az úton, és addig nem nyugszok, amíg el nem érem a célomat.

A befektetett munka eredménye általában fáziskéséssel érkezik.

Úszás régi

Budapesten 2014-től kezdtem el oktatni, és az mellett, hogy sokat voltam gyakorlaton, illetve egy külsős úszósulinál oktattam, a Dávid Úszósulit is felbiggyesztettem a térképre. Innen indult minden…

Most 2021-et írunk éppen, és a fenti mondatok zakatolnak nagyon sokat a fejemben. Ugyanis ismét naponta kapom a telefonokat, megkereséseket gyermek úszásoktatással kapcsolatosan. Ráadásul ezek a megkeresések most már Siófok, Zamárdi, Balatonföldvár, Kőröshegy, Balatonendréd vonalon is egyre erősebben mozognak, és általában az a végük, hogy ha 1 mód van rá, akkor a Dávid Úszósuli lenne a végső cél, “B verziót nem annyira szeretnénk”.

A sok éves munkám így jelenleg ott tart, hogy heti 5 nap, napi 3-4 órában összesen 10 csoportot oktatok (2016-ban Tabon 1 csoporttal kezdtem, ahol összesen 12-en voltak gyerekek), ugyanakkor rengeteg jelentkező van a 2021, illetve a 2022(!) szeptemberi kezdő úszásoktatás turnusokra, mellette pedig várólistán is “sajnos” egyre több gyerkőc van.

Érezhetően most már főként a szülők, és a gyerekek reklámozzák a Dávid Úszósulit, és persze engem, mivel tényleg biztosan állíthatom, hogy egészen egyedi az, amit létrehoztam.
Innen is köszönöm szépen mindenkinek, aki segíti a munkámat!

De miért is olyan egyedi? Mi az, ami valóban mozgatja a szálakat a háttérben?

Először mindenképpen azt említeném, hogy imádom, amit csinálok, és ez tényleg így van, hogy a gyermekeket is nagyon szeretem, így mi lenne ennek az eredménye, ha nem az, hogy általában szuper a hangulat!? Ezek mellett az úszásoktatás csak egy eszköz, a cél sokkal tovább mutat. Szeretném, hogy a gyerekek általam az úszást, és hosszútávon főként a rendszeres mozgást szeressék meg. A múlt héten a tabi Szent Gellért Római Katolikus Általános Iskolában jártam, és ott ugyanezt hangsúlyoztam a gyerkőcöknek, hogy a belső motiváció mennyire fontos, illetve az, hogy a mozgás által egészségesebb életet teremtsünk magunknak.

Oktatás

A verseny az élet része, de meg kell tanulnunk kizárni a külvilágot.

A Dávid Úszósuliban egy-egy teljesen kezdő gyerkőc lehet, hogy csak 2 év alatt tanul meg annyira úszni, hogy a mély vízben folytathatja tanulmányait. Viszont számomra nem az az elsőszámú cél, hogy versenyzőket faragjak a gyerekekből. Aki természetesen olyan kvalitású, azt jobban nyüstölöm, de meglátásom szerint sokkal fontosabb, hogy még az ügyetlenebb gyermek is megtanuljon viszonylag helyes technikával úszni, és magát tudja legyőzni minden egyes nap a medencében. 

A hosszútávú cél pedig, hogy vidám közegben, – sokszor játékosan – szeressék meg a mozgást, és belső motiváció alakuljon ki bennük arra vonatkozóan, hogy később is rendszeresen mozogjanak.

Ennek az életfilozófiának, életmódnak a következménye pedig többek között az, hogy a múlt heti sulis látogatásunknál nem tudtunk úgy elmenni a folyosón (Brigivel egyetemben), az ebédlőben, vagy órát/előadást sem tudtunk úgy tartani, hogy valaki ne kiabált volna nekünk nagyon boldogan, fülig érő szájjal: “Szia Brigi néni!”, “Szia Dávid bácsi!”.

A szakmaiság mellett így Brigivel együtt ugyanolyan fontosnak tartjuk azt is, hogy emberien, kedvesen, gyermeki fejjel közelítsünk a felnövekvő társadalomhoz.

Hiszen az alapja mindennek a bizalom, és a szeretet. Ha ez a 2 megvan, akkor szabályos csodák tudnak történni egy-egy gyermek esetében (is).

A továbbiakban pedig a cél marad, sokszor gyermeki fejjel gondolkodva, szeretettel, türelemmel, példamutató életstílussal, és folyamatosan motiváló mentalitással terelgetni a gyermekeket az egészséges életmód irányába.